Блог учнів 4 та 3 класів Привільського ліцею Класовод: Калюжна Надія Олександрівна

Рахуєм разом!



Попрацюй тут!

https://learningapps.org/watch?v=p25uhz7kc17

*    *    *

https://learningapps.org/watch?v=p8jdaedek17

*   *   *


ДПА 2017 року Математика
 Завдання 1. Приклад завдання на знаходження значення виразу (з дужками) з багатоцифровими числами, що передбачає визначення порядку дій.
Знайди значення виразу. Обчислення запиши окремими діями. 149 + (13 028 – 26 265 : 85) 
Розв'язання.
149 + (13 028 – 26 265 : 85) = 12868
1)
_26265 | 85
 255        309
    76
     0
    765
    765
       0
2)
_13028
    309
 12719



3)
+12719
     149
  12868




Завдання 2. Приклади завдань на порівняння чисел і величин.
1) 1 мільйон 24 тисячі 405 □ число, яке складається зі 107 одиниць другого класу і 5 одиниць першого класу 
Розв'язання.
1 мільйон 24 тисячі 405 ˃ число, яке складається зі 107 одиниць другого класу і 5 одиниць першого класу.
Міркуємо так.
Для порівняння чисел запишемо словесне представлення за допомогою цифр.
1 мільйон 24 тисячі 405 = 1 024 405
Число, яке складається зі 107 одиниць другого класу і 5 одиниць першого класу = 107 005
1 024 405 ˃ 107 005
  
2) 726 см 8 мм □ 72 дм 68 мм 
Розв'язання.
726 см 8 мм = 72 дм 68 мм
Міркуємо так.
Якщо кількість цифр у величинах однакова, то порівнюємо величини вимірювання.
Інакше для порівняння величин зведемо величини до однакових одиниць вимірювання.
Нагадаємо, що 1 см = 10 мм, 1 дм = 10 см = 100 мм
Щоб перевести величину від більших одиниць вимірювання до менших, виконуємо дію множення.
726 см 8 мм = 726 см + 8 мм = 726 • 1 см + 8 мм = 726 • 10 мм + 8 мм = 7260 мм + 8 мм = 7268 мм
72 дм 68 мм = 72 дм + 68 мм = 72 • 1 дм + 68 мм = 72 • 100 мм + 68 мм = 7200 мм + 68 мм = 7268 мм
7268 мм = 7268 мм

Завдання 3. Приклади завдань на перетворення величин.
1) 540 с = □ хв 
Розв'язання.
540 с = 9 хв
Міркуємо так.
Якщо кількість цифр у величинах однакова, то порівнюємо величини вимірювання.
Інакше для порівняння величин зведемо величини до однакових одиниць вимірювання.
Нагадаємо, що 60 с = 1 хв.
Щоб перевести величину від менших одиниць вимірювання до більших, виконуємо дію ділення.
540 с = (540 : 60) хв = 9 хв  

2) 3 ц 10 кг = □ кг 
Розв'язання.
3 ц 10 кг = 310 кг
Міркуємо так.
Якщо кількість цифр у величинах однакова, то порівнюємо величини вимірювання.
Інакше для порівняння величин зведемо величини до однакових одиниць вимірювання.
Нагадаємо, що 1 ц = 100 кг.
Щоб перевести величину від більших одиниць вимірювання до менших, виконуємо дію множення.  
3 ц 10 кг = 3 ц + 10 кг = 3 • 1 ц + 10 кг = 3 • 100 кг + 10 кг = 300 кг + 10 кг = 310 кг

Завдання 4. Приклади завдань на знаходження частини від числа.
1) Запиши число, яке дорівнює 3/4 від 800.
Розв'язання.
800 : 4 • 3 = 200 • 3 = 600 - шукане число.
Відповідь: шукане число 600.
Міркуємо так.
У дробі 3/4 число 3 - чисельник дробу, 4 - знаменник дробу (у дробі над дробовою рискою знаходиться чисельник дробу, а під дробовою рискою знаходиться знаменник дробу).
Щоб знайти дробову частину від числа, треба число поділити на знаменник дробу і помножити на чисельник дробу.
Число : Знаменник • Чисельник 

2) Число 600 становить 3/4 від деякого задуманого числа. Знайди задумане число.
Розв'язання.
600 : 3 • 4 = 200 • 4 = 800 - задумане число.
Відповідь: задумане число 800. 
Міркуємо так.
У дробі 3/4 число 3 - чисельник дробу, 4 - знаменник дробу (у дробі над дробовою рискою знаходиться чисельник дробу, а під дробовою рискою знаходиться знаменник дробу).
Якщо дане число уже становить дріб від невідомого числа. Щоб знайти невідоме  число, треба дане число поділити на чисельник дробу і помножити на знаменник дробу.
Число : Чисельник • Знаменник 

Завдання 5. Приклад завдання на застосування геометричного матеріалу.
1) Накресли прямокутник, площа якого 18 см2 , а довжина – 6 см. 
Міркуємо так.
Нагадаємо формулу для знаходження площі прямокутника.
S = a • b, де a - довжина прямокутник, b - ширина прямокутника. 
З формули випливає 
a = S : b
b = S : a 
Розв'язання.
18 : 6 = 3 (см) - ширина прямокутника.
Накреслимо прямокутник довжиною 6 см та шириною 3 см.

1) Накресли прямокутник, периметр якого 18 см , а довжина – 6 см. 
Міркуємо так.
Нагадаємо формулу для знаходження периметра прямокутника.
Р = (a + b) • 2 = a • 2 + b • 2, де a - довжина прямокутник, b - ширина прямокутника. 
З формули випливає 
a + b = Р : 2 - півпериметр прямокутника дорівнює сумі довжини та ширини прямокутника
Розв'язання.
18 : 2 = 9 (см) - півпериметр, або сума довжини та ширини прямокутника.
9 - 6 = 3 (см) - ширина прямокутника.
Накреслимо прямокутник довжиною 6 см та шириною 3 см. 

Завдання 6. Приклади завдань у тестовій формі закритого типу, які передбачають вибір правильної відповіді із трьох запропонованих варіантів.
1. Познач число, яке є значенням виразу 80 000 + 300 + 9.
Міркуємо так.
80 000 + 300 + 9 = 80 309
А 8 309 
Б 80 309 
В 83 009 

2. Познач число, яке є найбільшим серед пропонованих. 
А 1/8 
Б 1/6 
В 1/3 
Міркуємо так.
У дробі 1/8 число 1 - чисельник дробу, 8 - знаменник дробу (у дробі над дробовою рискою знаходиться чисельник дробу, а під дробовою рискою знаходиться знаменник дробу).
Серед дробів з однаковими чисельниками у більшого дробу менший знаменник (у меншого дробу більший знаменник)

Познач число, яке є найбільшим серед пропонованих. 
А 8/10
Б 6/10
В 3/10 
Міркуємо так.
У дробі 8/10 число 8 - чисельник дробу, 10 - знаменник дробу (у дробі над дробовою рискою знаходиться чисельник дробу, а під дробовою рискою знаходиться знаменник дробу).
Серед дробів з однаковими знаменниками в більшого дробу більший чисельник (у меншого дробу менший чисельник)

3. Познач рядок, у якому числа розміщені у порядку зростання. 
А 435 см, 436 м, 437 дм 
Б 564 мм, 563 см, 562 дм 
В 34 дм, 340 см, 3400 мм 
Міркуємо так.
Якщо кількість цифр у величинах однакова, то порівнюємо величини вимірювання.
435 см < 436 м, але 436 м ˃ 437 дм
Якщо кількість цифр у величинах однакова, то порівнюємо величини вимірювання.
564 мм < 563 см < 437 дм   - шуканий рядок.  
Нагадаємо, якщо кількість цифр величин різна, для правильності переводимо усі величини до однакових одиниць вимірювання.
Наприклад, зведемо величини останнього рядка до дециметрів (дм). Нагадаємо, що 1 дм = 10 см = 100 мм  
Щоб перевести величину від менших одиниць вимірювання до більших, виконуємо дію ділення.
340 см = (340 : 10) дм = 34 дм
3400 мм = (3400 : 100) дм = 34 дм
Маємо, 34 дм = 340 см = 3400 мм
Наприклад, зведемо величини останнього рядка до міліметрів (мм). Нагадаємо, що 1 дм = 10 см = 100 мм, 1 см = 10 мм  
Щоб перевести величину від більших одиниць вимірювання до менших, виконуємо дію множення.
340 см = 340 • 1 см = 340 • 10 мм = 3400 мм
34 дм = 34 • 1 дм = 34 • 100 см = 3400 мм
Маємо, 34 дм = 340 см = 3400 мм

Завдання 7. Приклади завдань на встановлення послідовності або відповідності. 
1. Пронумеруй величини у порядку зростання. 
□   273 см             □   275 м             □   277 дм
  273 см             3   275 м            2   277 дм
Міркуємо так.
Якщо кількість цифр у величинах однакова, то порівнюємо величини вимірювання.
273 см < 277 дм < 275 м  

2. Покажи стрілочками значення кожного виразу. 
Міркуємо так.
263 • 100 • 7 = 1841 • 100 = 184100
х263
    7
1841

263 • 106 + 7 = 28397 
х   263
    106
  1578
263   
27878

+27878
       7
  28885

263 • 108 - 7 = 28397

х   263
    108
  2104
263   
28404

_28404
       7
 28397 

Завдання 8. Приклад відкритого завдання у тестовій формі, виконання якого передбачає коротку письмову відповідь.
Запиши два числа, які є розв’язками нерівності 600 : b ˂ 10
b  300, 600.  
Міркуємо так.
Розглянемо рівняння 600 : b = 10.
Щоб знайти невідомий дільник, треба ділене поділити на частку b = 600 : 10 = 60, тоді можна записати 600 : b = 600 : 60.
Розглянемо нерівність 600 : b < 600 : 60. Якщо однакове ділене, то частка менша там, де більший дільник, тому маємо
b ˃ 60.

Пограй!


Попрацюйте тут: https://uchi.ru/teachers/g/81446/course_programs/3/lessons/815  

(якщо треба введіть свій логін і пароль з щоденника) 


Працюємо на цій сторінці

https://uchi.ru/teachers/g/81446/course_programs/3?topic_id=48  

(пароль і код у кожного учня  свій)



Правила гри

 На шкільній дошці написаний приклад на множення чисел. І кілька варіантів відповіді. Вибери з них вірний і перетягни його в миготливу область. Перетягувати кульку потрібно утримуючи ліву кнопку мишки. Якщо ти не знаєш вірної відповіді, можеш скористатися "Підказкою".

 За кожну правильну відповідь ти будеш отримувати один бал. За неправильний - у тебе буде відніматися два бали.

Як вивчити таблицю множення. Проста методика

 Спочатку спробуй набрати на тренажері 10 балів. Для першого дня такого результату буде достатньо.

У наступні дні постарайся покращувати свої результати і набирати на один-два бали більше ніж учора. Якщо ти хочеш вивчити таблицю множення, то займайся регулярно! Найкраще - кожен день по 5 - 10 хвилин. Використовуй тренажер два-три рази на день. Натисни одночасно клавіші "CTRL" і "D" і додай цю сторінку в закладки. І у тебе завжди буде легкий доступ до цієї безкоштовної онлайн-грі.

Коли ти зможеш швидко і майже без помилок набирати 25 балів, твоє знання таблиці множення вже можна буде оцінити як "гарне". Ну а отримання тобою 50 балів - відмінний результат! Можна вважати, що тест пройдено!



Играем сами - полезные игры

Математичний диктант 1


● Збільш 8 на 4.
● Запиши число, яке більше 9 на 5.
● Зменш 16 на 8.
● Запиши число, яке менше 18 на 9.
● Сума чисел 8 і 7 дорівнює, ...
● Різниця чисел 15 і 9 дорівнює ....
● Зменшуване 12, від'ємник 5, обчислити різницю,
● Перший доданок 7, другий доданок 6, знайди суму.

○ Напиши всі варіанти додавання чисел, сума яких дорівнює 16.
○ Від числа 18 відбери суму чисел 4 і 7.
○ Чому дорівнює сума чисел 8 і 9?
○ 13 - це сума числа 9 і якого числа?
○ Яке число більше числа 12 на 5?
○ 15 - це сума числа 7 і якого числа?
○ Напиши числа: 23 і 28. Які числа стоять між ними?
○ Напиши число 69. Напишіть 4 числа, які розташовані після нього.
○ Напиши число 48. Напишіть 4 числа, які розташовані перед ним.
○ Напиши числа, які складаються з: 7 десятків і 3 одиниць;
● 5 десятків і 8 одиниць;
● 8 десятків і 4 одиниць.
○ Збільш число 57 на 1.
○ Зменш число 79 на 1.

● Знайди різницю чисел 69 і 1
○ Знайди суму числа 56 і 8.
○ Напиши числа, які складаються з: 8 десятків і 6 одиниць; 5 десятків і 4 одиниць.
○ Напиши числа, які на 1 більше чисел: 56, 38, 56, 68.
○ Напиши числа, які на 1 менше чисел: 37, 55, 69, 89.
○ Яке число менше 46 на 6?

1.13 збільшити на 5.
2.18 зменшити на 6.
3. Яке число треба збільшити на 9, щоб отримати 16?
4. Знайдіть суму чисел 9 і 7.
5. Знайдіть різницю 13 і 8.
6. Запишіть число, яке менше 15 на 7.
7. Від якого числа треба відняти 5, щоб отримати 14.
8. Петрусь розв язав 17 прикладів, а Ваня на 5 прикладів менше. Скільки прикладів розв язав Ваня?
9.Напишіть найменше одноцифрове число.
10. В одному сувої 6 м тканини, а в іншому на 3 м більше. Скільки метрів тканини в двох сувоях?









Немає коментарів :

Дописати коментар