Попрацюй тут!
https://learningapps.org/watch?v=p25uhz7kc17
* * *
https://learningapps.org/watch?v=p8jdaedek17
* * *
ДПА
2017 року Математика
Завдання
1. Приклад завдання на знаходження значення виразу (з дужками) з
багатоцифровими числами, що передбачає визначення порядку дій.
Знайди значення виразу. Обчислення запиши окремими діями. 149 +
(13 028 – 26 265 : 85)
Розв'язання.
149
+ (13 028 – 26 265 : 85) = 12868
1)
_26265 | 85
255 309
76
0
765
765
0
2)
_13028
309
12719
3)
+12719
149
12868
Завдання 2. Приклади завдань на порівняння чисел і величин.
1) 1 мільйон 24 тисячі 405 □ число, яке складається зі 107
одиниць другого класу і 5 одиниць першого класу
Розв'язання.
1 мільйон 24 тисячі 405 ˃ число, яке складається зі 107 одиниць
другого класу і 5 одиниць першого класу.
Міркуємо
так.
Для
порівняння чисел запишемо словесне представлення за допомогою цифр.
1
мільйон 24 тисячі 405 = 1 024 405
Число,
яке складається зі 107 одиниць другого класу і 5 одиниць першого класу = 107
005
1
024 405 ˃ 107 005
2) 726 см 8 мм □ 72 дм 68 мм
Розв'язання.
726 см 8 мм = 72 дм 68 мм
Міркуємо
так.
Якщо
кількість цифр у величинах однакова, то порівнюємо величини вимірювання.
Інакше
для порівняння величин зведемо величини до однакових одиниць вимірювання.
Нагадаємо,
що 1 см = 10 мм, 1 дм = 10 см = 100 мм
Щоб
перевести величину від більших одиниць вимірювання до менших, виконуємо дію
множення.
726
см 8 мм = 726 см + 8 мм = 726 • 1 см + 8 мм = 726 • 10 мм + 8 мм = 7260 мм +
8 мм = 7268 мм
72
дм 68 мм = 72 дм + 68 мм = 72 • 1 дм + 68 мм = 72 • 100 мм + 68 мм = 7200 мм
+ 68 мм = 7268 мм
7268
мм = 7268 мм
Попрацюй тут!
https://learningapps.org/watch?v=p25uhz7kc17
* * *
https://learningapps.org/watch?v=p8jdaedek17
* * *
ДПА
2017 року Математика
1)
_26265 | 85
255 309
76
0
765
765
0
2)
_13028
309
12719
3)
+12719
149
12868
Міркуємо
так.
Для
порівняння чисел запишемо словесне представлення за допомогою цифр.
1
мільйон 24 тисячі 405 = 1 024 405
Число,
яке складається зі 107 одиниць другого класу і 5 одиниць першого класу = 107
005
1
024 405 ˃ 107 005
Міркуємо
так.
Якщо
кількість цифр у величинах однакова, то порівнюємо величини вимірювання.
Інакше
для порівняння величин зведемо величини до однакових одиниць вимірювання.
Нагадаємо,
що 1 см = 10 мм, 1 дм = 10 см = 100 мм
Щоб
перевести величину від більших одиниць вимірювання до менших, виконуємо дію
множення.
726
см 8 мм = 726 см + 8 мм = 726 • 1 см + 8 мм = 726 • 10 мм + 8 мм = 7260 мм +
8 мм = 7268 мм
72
дм 68 мм = 72 дм + 68 мм = 72 • 1 дм + 68 мм = 72 • 100 мм + 68 мм = 7200 мм
+ 68 мм = 7268 мм
7268
мм = 7268 мм
Завдання 3. Приклади завдань на перетворення величин.
1) 540 с = □ хв
Розв'язання.
540 с = 9 хв
Міркуємо
так.
Якщо
кількість цифр у величинах однакова, то порівнюємо величини вимірювання.
Інакше
для порівняння величин зведемо величини до однакових одиниць вимірювання.
Нагадаємо,
що 60 с = 1 хв.
Щоб
перевести величину від менших одиниць вимірювання до більших, виконуємо дію
ділення.
540
с = (540 : 60) хв = 9 хв
2) 3 ц 10 кг = □ кг
Розв'язання.
3 ц 10 кг = 310 кг
Міркуємо
так.
Якщо
кількість цифр у величинах однакова, то порівнюємо величини вимірювання.
Інакше
для порівняння величин зведемо величини до однакових одиниць вимірювання.
Нагадаємо,
що 1 ц = 100 кг.
Щоб
перевести величину від більших одиниць вимірювання до менших, виконуємо дію
множення.
3
ц 10 кг = 3 ц + 10 кг = 3 • 1 ц + 10 кг = 3 • 100 кг + 10 кг = 300 кг + 10 кг
= 310 кг
Завдання 4. Приклади завдань на знаходження частини від числа.
1) Запиши число, яке дорівнює 3/4 від 800.
Розв'язання.
800 : 4 • 3 = 200 • 3 = 600 - шукане число.
Відповідь: шукане число 600.
Міркуємо
так.
У
дробі 3/4 число 3 - чисельник дробу, 4 - знаменник дробу (у дробі над
дробовою рискою знаходиться чисельник дробу, а під дробовою рискою
знаходиться знаменник дробу).
Щоб
знайти дробову частину від числа, треба число поділити на знаменник дробу і
помножити на чисельник дробу.
Число
: Знаменник • Чисельник
2) Число 600 становить 3/4 від деякого задуманого числа. Знайди
задумане число.
Розв'язання.
600 : 3 • 4 = 200 • 4 = 800 - задумане число.
Відповідь: задумане число 800.
Міркуємо
так.
У
дробі 3/4 число 3 - чисельник дробу, 4 - знаменник дробу (у дробі над
дробовою рискою знаходиться чисельник дробу, а під дробовою рискою
знаходиться знаменник дробу).
Якщо
дане число уже становить дріб від невідомого числа. Щоб знайти невідоме
число, треба дане число поділити на чисельник дробу і помножити на
знаменник дробу.
Число
: Чисельник • Знаменник
Завдання 5. Приклад завдання на застосування геометричного матеріалу.
1) Накресли прямокутник, площа якого 18 см2 , а довжина – 6
см.
Міркуємо
так.
Нагадаємо
формулу для знаходження площі прямокутника.
S
= a • b, де a - довжина прямокутник, b - ширина прямокутника.
З
формули випливає
a
= S : b
b
= S : a
Розв'язання.
18 : 6 = 3 (см) - ширина прямокутника.
Накреслимо прямокутник довжиною 6 см та шириною 3 см.
1) Накресли прямокутник, периметр якого 18 см , а довжина – 6
см.
Міркуємо
так.
Нагадаємо
формулу для знаходження периметра прямокутника.
Р
= (a + b) • 2 = a • 2 + b • 2, де a - довжина прямокутник, b - ширина
прямокутника.
З
формули випливає
a
+ b = Р : 2 - півпериметр прямокутника дорівнює сумі довжини та ширини
прямокутника
Розв'язання.
18 : 2 = 9 (см) - півпериметр, або сума довжини та ширини
прямокутника.
9 - 6 = 3 (см) - ширина прямокутника.
Накреслимо прямокутник довжиною 6 см та шириною 3 см.
Завдання 6. Приклади завдань у тестовій формі закритого типу,
які передбачають вибір правильної відповіді із трьох запропонованих варіантів.
1. Познач число, яке є значенням виразу 80 000 + 300 + 9.
Міркуємо
так.
80
000 + 300 + 9 = 80 309
А
8 309
Б 80 309
В
83 009
2. Познач число, яке є найбільшим серед пропонованих.
А
1/8
Б
1/6
В 1/3
Міркуємо
так.
У
дробі 1/8 число 1 - чисельник дробу, 8 - знаменник дробу (у дробі над
дробовою рискою знаходиться чисельник дробу, а під дробовою рискою
знаходиться знаменник дробу).
Серед
дробів з однаковими чисельниками у більшого дробу менший знаменник (у меншого
дробу більший знаменник)
Познач число, яке є найбільшим серед пропонованих.
А 8/10
Б
6/10
В
3/10
Міркуємо
так.
У
дробі 8/10 число 8 - чисельник дробу, 10 - знаменник дробу (у дробі над
дробовою рискою знаходиться чисельник дробу, а під дробовою рискою
знаходиться знаменник дробу).
Серед
дробів з однаковими знаменниками в більшого дробу більший чисельник (у
меншого дробу менший чисельник)
3. Познач рядок, у якому числа розміщені у порядку
зростання.
А
435 см, 436 м, 437 дм
Б 564 мм, 563 см, 562 дм
В
34 дм, 340 см, 3400 мм
Міркуємо
так.
Якщо
кількість цифр у величинах однакова, то порівнюємо величини вимірювання.
435
см < 436 м, але 436 м ˃ 437 дм
Якщо
кількість цифр у величинах однакова, то порівнюємо величини вимірювання.
564
мм < 563 см < 437 дм - шуканий рядок.
Нагадаємо,
якщо кількість цифр величин різна, для правильності переводимо усі величини до
однакових одиниць вимірювання.
Наприклад,
зведемо величини останнього рядка до дециметрів (дм). Нагадаємо, що 1 дм = 10
см = 100 мм
Щоб
перевести величину від менших одиниць вимірювання до більших, виконуємо дію
ділення.
340
см = (340 : 10) дм = 34 дм
3400
мм = (3400 : 100) дм = 34 дм
Маємо,
34 дм = 340 см = 3400 мм
Наприклад,
зведемо величини останнього рядка до міліметрів (мм). Нагадаємо, що 1 дм = 10
см = 100 мм, 1 см = 10 мм
Щоб
перевести величину від більших одиниць вимірювання до менших, виконуємо дію
множення.
340
см = 340 • 1 см = 340 • 10 мм = 3400 мм
34
дм = 34 • 1 дм = 34 • 100 см = 3400 мм
Маємо,
34 дм = 340 см = 3400 мм
Завдання 7. Приклади завдань на встановлення послідовності або
відповідності.
1. Пронумеруй величини у порядку зростання.
□
273 см □ 275 м
□ 277 дм
1 273 см
3 275 м
2 277 дм
Міркуємо
так.
Якщо
кількість цифр у величинах однакова, то порівнюємо величини вимірювання.
273
см < 277 дм < 275 м
2. Покажи стрілочками значення кожного виразу.
Міркуємо
так.
263
• 100 • 7 = 1841 • 100 = 184100
х263
7
1841
263
• 106 + 7 = 28397
х
263
106
1578
263
27878
+27878
7
28885
263
• 108 - 7 = 28397
х
263
108
2104
263
28404
_28404
7
28397
Завдання 8. Приклад відкритого завдання у тестовій формі,
виконання якого передбачає коротку письмову відповідь.
Запиши
два числа, які є розв’язками нерівності 600 : b ˂ 10
b 300, 600.
Міркуємо
так.
Розглянемо
рівняння 600 : b = 10.
Щоб
знайти невідомий дільник, треба ділене поділити на частку b = 600 : 10 = 60,
тоді можна записати 600 : b = 600 : 60.
Розглянемо
нерівність 600 : b < 600 : 60. Якщо однакове ділене, то частка менша там,
де більший дільник, тому маємо
b
˃ 60.
Міркуємо
так.
Якщо
кількість цифр у величинах однакова, то порівнюємо величини вимірювання.
Інакше
для порівняння величин зведемо величини до однакових одиниць вимірювання.
Нагадаємо,
що 60 с = 1 хв.
Щоб
перевести величину від менших одиниць вимірювання до більших, виконуємо дію
ділення.
540
с = (540 : 60) хв = 9 хв
Міркуємо
так.
Якщо
кількість цифр у величинах однакова, то порівнюємо величини вимірювання.
Інакше
для порівняння величин зведемо величини до однакових одиниць вимірювання.
Нагадаємо,
що 1 ц = 100 кг.
Щоб
перевести величину від більших одиниць вимірювання до менших, виконуємо дію
множення.
3
ц 10 кг = 3 ц + 10 кг = 3 • 1 ц + 10 кг = 3 • 100 кг + 10 кг = 300 кг + 10 кг
= 310 кг
Міркуємо
так.
У
дробі 3/4 число 3 - чисельник дробу, 4 - знаменник дробу (у дробі над
дробовою рискою знаходиться чисельник дробу, а під дробовою рискою
знаходиться знаменник дробу).
Щоб
знайти дробову частину від числа, треба число поділити на знаменник дробу і
помножити на чисельник дробу.
Число
: Знаменник • Чисельник
Міркуємо
так.
У
дробі 3/4 число 3 - чисельник дробу, 4 - знаменник дробу (у дробі над
дробовою рискою знаходиться чисельник дробу, а під дробовою рискою
знаходиться знаменник дробу).
Якщо
дане число уже становить дріб від невідомого числа. Щоб знайти невідоме
число, треба дане число поділити на чисельник дробу і помножити на
знаменник дробу.
Число
: Чисельник • Знаменник
Міркуємо
так.
Нагадаємо
формулу для знаходження площі прямокутника.
S
= a • b, де a - довжина прямокутник, b - ширина прямокутника.
З
формули випливає
a
= S : b
b
= S : a
Міркуємо
так.
Нагадаємо
формулу для знаходження периметра прямокутника.
Р
= (a + b) • 2 = a • 2 + b • 2, де a - довжина прямокутник, b - ширина
прямокутника.
З
формули випливає
a
+ b = Р : 2 - півпериметр прямокутника дорівнює сумі довжини та ширини
прямокутника
Міркуємо
так.
80
000 + 300 + 9 = 80 309
Міркуємо
так.
У
дробі 1/8 число 1 - чисельник дробу, 8 - знаменник дробу (у дробі над
дробовою рискою знаходиться чисельник дробу, а під дробовою рискою
знаходиться знаменник дробу).
Серед
дробів з однаковими чисельниками у більшого дробу менший знаменник (у меншого
дробу більший знаменник)
Міркуємо
так.
У
дробі 8/10 число 8 - чисельник дробу, 10 - знаменник дробу (у дробі над
дробовою рискою знаходиться чисельник дробу, а під дробовою рискою
знаходиться знаменник дробу).
Серед
дробів з однаковими знаменниками в більшого дробу більший чисельник (у
меншого дробу менший чисельник)
Міркуємо
так.
Якщо
кількість цифр у величинах однакова, то порівнюємо величини вимірювання.
435
см < 436 м, але 436 м ˃ 437 дм
Якщо
кількість цифр у величинах однакова, то порівнюємо величини вимірювання.
564
мм < 563 см < 437 дм - шуканий рядок.
Міркуємо
так.
Якщо
кількість цифр у величинах однакова, то порівнюємо величини вимірювання.
273
см < 277 дм < 275 м
Міркуємо
так.
263
• 100 • 7 = 1841 • 100 = 184100
х263
7
1841
263
• 106 + 7 = 28397
х
263
106
1578
263
27878
+27878
7
28885
263
• 108 - 7 = 28397
х
263
108
2104
263
28404
_28404
7
28397
Міркуємо
так.
Розглянемо
рівняння 600 : b = 10.
Щоб
знайти невідомий дільник, треба ділене поділити на частку b = 600 : 10 = 60,
тоді можна записати 600 : b = 600 : 60.
Розглянемо
нерівність 600 : b < 600 : 60. Якщо однакове ділене, то частка менша там,
де більший дільник, тому маємо
b
˃ 60.
Пограй!
Попрацюйте тут: https://uchi.ru/teachers/g/81446/course_programs/3/lessons/815
(якщо треба введіть свій логін і пароль з щоденника)
Працюємо на цій сторінці
https://uchi.ru/teachers/g/81446/course_programs/3?topic_id=48
Правила гри
(пароль і код у кожного учня свій)
Правила гри
На шкільній дошці написаний приклад на множення чисел. І кілька варіантів відповіді. Вибери з них вірний і перетягни його в миготливу область. Перетягувати кульку потрібно утримуючи ліву кнопку мишки. Якщо ти не знаєш вірної відповіді, можеш скористатися "Підказкою".
За кожну правильну відповідь ти будеш отримувати один бал. За неправильний - у тебе буде відніматися два бали.
Як вивчити таблицю множення. Проста методика
Спочатку спробуй набрати на тренажері 10 балів. Для першого дня такого результату буде достатньо.
У наступні дні постарайся покращувати свої результати і набирати на один-два бали більше ніж учора. Якщо ти хочеш вивчити таблицю множення, то займайся регулярно! Найкраще - кожен день по 5 - 10 хвилин. Використовуй тренажер два-три рази на день. Натисни одночасно клавіші "CTRL" і "D" і додай цю сторінку в закладки. І у тебе завжди буде легкий доступ до цієї безкоштовної онлайн-грі.
Коли ти зможеш швидко і майже без помилок набирати 25 балів, твоє знання таблиці множення вже можна буде оцінити як "гарне". Ну а отримання тобою 50 балів - відмінний результат! Можна вважати, що тест пройдено!
Играем сами - полезные игры
Математичний диктант 1
● Збільш 8 на 4.
● Запиши число, яке більше 9 на 5.
● Зменш 16 на 8.
● Запиши число, яке менше 18 на 9.
● Сума чисел 8 і 7 дорівнює, ...
● Різниця чисел 15 і 9 дорівнює ....
● Зменшуване 12, від'ємник 5, обчислити різницю,
● Перший доданок 7, другий доданок 6, знайди суму.
○ Напиши всі варіанти додавання чисел, сума яких дорівнює 16.
○ Від числа 18 відбери суму чисел 4 і 7.
○ Чому дорівнює сума чисел 8 і 9?
○ 13 - це сума числа 9 і якого числа?
○ Яке число більше числа 12 на 5?
○ 15 - це сума числа 7 і якого числа?
○ Напиши числа: 23 і 28. Які числа стоять між ними?
○ Напиши число 69. Напишіть 4 числа, які розташовані після нього.
○ Напиши число 48. Напишіть 4 числа, які розташовані перед ним.
○ Напиши числа, які складаються з: 7 десятків і 3 одиниць;
● 5 десятків і 8 одиниць;
● 8 десятків і 4 одиниць.
○ Збільш число 57 на 1.
○ Зменш число 79 на 1.
● Знайди різницю чисел 69 і 1
○ Знайди суму числа 56 і 8.
○ Напиши числа, які складаються з: 8 десятків і 6 одиниць; 5 десятків і 4 одиниць.
○ Напиши числа, які на 1 більше чисел: 56, 38, 56, 68.
○ Напиши числа, які на 1 менше чисел: 37, 55, 69, 89.
○ Яке число менше 46 на 6?
1.13 збільшити на 5.
2.18 зменшити на 6.
3. Яке число треба збільшити на 9, щоб отримати 16?
4. Знайдіть суму чисел 9 і 7.
5. Знайдіть різницю 13 і 8.
6. Запишіть число, яке менше 15 на 7.
7. Від якого числа треба відняти 5, щоб отримати 14.
8. Петрусь розв язав 17 прикладів, а Ваня на 5 прикладів менше. Скільки прикладів розв язав Ваня?
9.Напишіть найменше одноцифрове число.
10. В одному сувої 6 м тканини, а в іншому на 3 м більше. Скільки метрів тканини в двох сувоях?
Немає коментарів :
Дописати коментар